lunes, junio 23, 2008

Diumenge Animal


Avui diumenge dia 22 de juny hem tingut un matí bastant animal. Al aixecar-nos del llit del palomar (segon pis) hem vist una guatusa passejant per la zona del bungalow i piscina. Aquest fet tan quotidià per aquest paratges ens alegra molt doncs la “destrucció” que implica tota construcció no està espantant la fauna local que comparteix territori amb nosaltres.

Mentre estirava l’esquena abans de baixar a la terrassa i cuina he descobert que a la tauleta de llit hi havia una formiga gegant passejant entre llibres, papers, claus i monedes. Per evitar que se li trenqués alguna ungla la hem caçat amb el atrapainsectes, li he fet unes fotos i la hem deixat anar a una planta exterior.


Hem esmorzat a la terrassa i a mig bocata han arribat els congos des del bosc de davant i un d’ells, pel seu gran volum m’atreviria a dir que era el mascle dominant, ha baixat al jardí. Encara mai havíem vist un congo a terra, sembla que és molt estrany que baixin dels arbres. El gran congo ha estat un parell de minuts al caminet d’entrada, ha estat mirant com el miràvem i imagino que ha imaginat que la foto i vídeos que li estava fent anirien a para a aquest blog i al nostre canal Youtube. Una vegada s’ha sentit suficientment filmat ha desaparegut entre les plantes i ha continuat el camí de tot el grup cap els arbres de darrera.

Aquest moment d’emoció ens ha fet recordar que ahir a la nit quan arribàvem a casa ens vem trobar a l’entrada un tamandúa, també conegut com formiguer. Des de que vem arribar al Carib sud de Costa Rica fa ja any i mig la Sònia i jo només havíem vist el formiguer en dues ocasions i una el meu germà (just fa un any). Com no vem poder fer-li fotos ahir a la nit us convido a observar el rastre que va deixar aquest preciós animal en la pila de sorra on el vem veure: fixeu-vos en la línea marcada amb el seu nas esnifador de formigues i en les empremtes al seu costat.

Esperem que aquest futur hotel caribeny continuï conservant durant molts anys tan il·lustres veïns.

Etiquetas: , , , ,

Domingo Animal


Hoy domingo día 22 de junio hemos tenido una mañana bastante “animal”. Al levantarnos de la cama del palomar (segundo piso) hemos visto una guatusa paseando por la zona del bungalow y piscina. Este hecho tan cotidiano por estos lares nos alegra mucho pues la “destrucción” que implica toda construcción no está asustando la fauna local que comparte territorio con nosotros.

Mientras estiraba mi espalda antes de bajar a la terraza y cocina he descubierto que en la estantería había una hormiga gigante paseándose entre libros, papeles, llaves y monedas. Para que no se estropeara las uñas la hemos “cazado” con el atrapainsectos, le he sacado unas cuantas fotos y la hemos soltado en una planta exterior.

Hemos desayunado en la terraza y a medio bocata han llegado los congos desde el bosque de enfrente y uno de ellos, por su gran tamaño me atrevería a decir el macho dominante, ha bajado al jardín. Nunca aún habíamos visto a un congo en el suelo, parece que es muy raro que bajen. El gran congo ha estado un par de minutos en el camino de entrada, ha estado mirando como le mirábamos e imagino que ha imaginado que la foto y vídeos que le estaba sacando irían a parar a este blog y a nuestro canal Youtube. Una vez se ha sentido suficientemente filmado ha desaparecido entre las plantas y ha continuado el camino de todo el grupo por los árboles de atrás.





Ese momento de emoción nos ha hecho recordar que anoche cuando llegábamos a casa nos encontramos en la entrada a un tamandúa, también conocido como oso hormiguero. Desde que llegamos al Caribe de Costa Rica hace ya año y medio Sonia y yo sólo habíamos visto el oso hormiguero en 2 ocasiones y una mi hermano (justo hace un año). Como no pudimos tomarle foto anoche os invito a observar el rastro que dejó este bonito animal en el montón de arena donde le vimos: fíjense en la raya marcada con su nariz esnifadora de hormigas y en las pisadas a su lado.

Esperamos que este futuro hotel caribeño continúe conservando durante muchos años tan ilustres vecinos.

Etiquetas: ,

martes, junio 17, 2008

Columnas podridas



Como podéis ver en las imágenes tenemos parte de la casa soportada por columnas provisionales.
La primera columna que se desmontó resultó estar en muy mal estado, posiblemente no hacía ninguna fuerza porqué la parte de la madera insertada en el hormigón estaba totalmente podrida, era casi tierra.
Ya se han desmontado dos mas, una media podrida y otra que estaba en perfecto estado.
Se les hará una buena base de hormigón y se montarán encima.
Esperamos que mientras duren estos trabajos la casa aguante.

Etiquetas: , ,

Columnes podrides





Com podeu veure a les fotos tenim part de la casa suportada per columnes provisionals. La primera columna que es va desmuntar va resultar estar en molt mal estat, possiblement no feia cap força perquè la part de la fusta que estava dins del fonament de formigó estava totalment podrida, era gairebé sorra.
Ja n’han desmuntat dues mes, una mig podrida i una altra que estava perfectament.
Se’ls hi farà una base de formigó i es tornaran a muntar.
Esperem que mentre durin aquestes feines la casa aguanti.

Etiquetas: , ,

jueves, junio 12, 2008

Rehabilitación de la casa



Continuamos rehabilitando la casa y justo hoy acaban de empezar el trabajo más delicado y duro: cambiar todas las bases de las columnas principales. I es que hace poco tiempo nos dimos cuenta de que no eran 4 o 5 las columnas podridas sino todas. Unas 15 columnas se tienen que cortar por la base y construir un pedestal de cemento donde apoyarlas otra vez.

Entre esta obra y todo lo que se ha hecho hasta ahora tenemos un buen lío y desorden. Tanto arriba como abajo. Y el próximo visitante ya ha confirmado su amenaza: llega dentro de un mes. Además viene acompañado por Víctor y Tina!
Los tres tendrán bastantes cosas que hacer.
Los esperamos con las herramientas preparadas, qué suerte!

Etiquetas: , ,

Rehabilitació de la casa



Continuem rehabilitant la casa i just avui acaben de començar la feina més delicada i dura: canviar totes les bases de les columnes principals. I és que fa poc temps ens varem adonar que no eren 4 o 5 columnes podrides sinó totes. Unes 15 columnes que s’han de tallar per la base i construir un pedestal on recolzar-les altre cop.

Entre aquesta obra i tot el què s’ha fet fins ara tenim un bon merder. Tant a dalt com a baix. I el proper visitant, l’Albert, ja ha confirmat la seva amenaça: arriba d’aquí a un mes. A més a més ve acompanyat amb el Víctor i la Tina!
Els tres tindran forces coses a fer.
Els esperem amb les eines preparades, quina sort!

Etiquetas: , ,

viernes, junio 06, 2008

Instalación del tejado



Ahora sí que se está avanzando rápidamente!

Durante las dos semanas que hemos estado en Barcelona se han estado preparando los tres edificios para poder instalar el tejado. Y justo este pasado miércoles llegaron las láminas metálicas que evitarán que nuestros futuros clientes se mojen.

Este material ha sido el enésimo problema que ha encontrado el constructor para poder avanzar porqué hay mucha más demanda que oferta y los fabricantes entregan con mucho retraso o no entregan.

Una vez instalado el tejado ya se podrá empezar a trabajar bajo cubierto y entraran los electricistas y lampistas.

Estén conectados para las próximas informaciones sobre el estado de las obras de este hotel caribeño aún sin nombre.

Así son las noticias y así se las contamos.

Etiquetas: ,

Instal·lació de la teulada



Ara sí que s’està avançant ràpidament!

Durant les dues setmanes que hem estat a Barcelona s’han estat preparant els tres edificis per poder instal·lar la teulada. I just el dimecres passat van arribar les làmines metàl·liques que evitaran que els nostres futurs clients es mullin.

Aquest material ha estat l’enèsim problema que ha trobat el constructor per poder avançar perquè hi ha més demanda que oferta i els fabricants entreguen amb molt retard o no entreguen.

Un cop instal·lada la teulada ja es podrà començar a treballar sota cobert i entraran els electricistes i lampistes.

Estigueu connectats per les properes informacions sobre l’estat de les obres del futur hotel caribeny encara sense nom.

Etiquetas: ,

domingo, junio 01, 2008

Primavera Sound 2008



Ja s’ha acabat el Primavera Sound i nosaltres ja som altre cop a Costa Rica. El nostre tour europeu ha sigut curt, un parell de setmanes en les que hem pogut fer alguns tràmits burocràtics i com no, veure Portishead, Public Enemy, De la Soul, Why?, Tachenko, The Sonics, Edan i alguna cosa més. Ens ho hem pasta molt bé, sobretot des del dijous 29 que es van obrir les portes del Fòrum i allí vem arribar en tramvía. Tornarem l’any que ve si el nostre futur hotel ens ho permet.

Gràcies, moltes gràcies a tots/es els que ens heu rebut afectuosament i als qui ens heu fet assistència logística a aquests expatriats caribenys.




Ya se ha acabado el Primavera Sound y nosotros ya estamos en Costa Rica otra vez.
Nuestro tour europeo ha sido corto, un par de semanas en las que hemos podido hacer algunos trámites burocráticos y como no, ver a Portishead, Public Enemy, De la Soul, Why?, Tachenko, The Sonics, Edan y algo más. Nos lo hemos pasado muy bien, sobretodo desde el jueves que se abrieron las puertas en el Forum y allí llegamos en tranvía. Volveremos el año que viene, si nuestro futuro hotel nos lo permite.

Gracias, muchas gracias a todos/as los que nos habéis dado asistencia logística a estos expatriados caribeños.


Etiquetas: