domingo, diciembre 31, 2006

BON ANY NOU!!! / FELIZ AÑO!!!

sábado, diciembre 30, 2006

El vehículo: una Freedom


Ya nos han entregado la moto!

Finalmente hemos comprado una scooter. Hemos desestimado la idea de comprar la pick-up bike y el tema del mini-quad lo dejamos de momento en stand-by. No tuvimos muchos comentarios de lectores expertos motociclistas pero los cinco que nos disteis vuestra opinión (Max, Jabi, Elena y mis padres) coincidisteis en que compráramos la pick-up bike. Como os conozco bien a los cinco imagino que queríais ver publicada en el blog la foto de la parejita paseando con aquel curioso vehículo para reíros un ratito...de momento pues os quedáis con las ganas...je, je, je...

La moto scooter que nos hemos comprado es de 125 cc y de marca Freedom (=libertad, libertad, libertad: el grito de guerra de Ciutadans y por extensión pues podemos pensar que también sería la marca preferida del insuperable por la derecha Jiménez Losantos).

La Freedom es una segunda marca de la Honda pero fabricada en China (esto ya no se si le gustaría tanto al Losantos…). Y bien, parece que después de 200 km ya han empezado los problemas con la puta Freedom: de momento baila el manillar, no sé si por culpa de los agujeros de la carretera que va de casa a Puerto Viejo o si es por culpa de su origen chino. Esperamos que la moto nos dure un buen tiempo, que nos aguante a los dos y sobretodo soporte las carreteras de la zona. Actualizaré información de los defectos de la Freedom.

Nota: Al comprar la moto y pagar al contado nos regalaron un casco. El otro lo he ido a comprar hoy a Puerto Limón, a 65 km de casa, 20 de ellos en carretera agujereada cual queso suizo. La Freedom ha aguantado. LIBERTAD, LIBERTAD, LIBERTAD!!!

Etiquetas:

El vehicle: una Freedom



Ja ens han entregat la moto!

Finalment hem comprat una scooter. Hem desestimat la idea de comprar la pick-up bike i el tema del mini-quad ho deixem en stand-by. No vem tenir masses comentaris de lectors experts motorístics però els cinc que ens veu donar la vostra opinió (en Max, en Jabi; l'Elena i els meus pares) veu coincidir en que compréssim la pick-up bike. Com que us conec bé als cinc imagino que volíeu veure publicada en el blog la foto de la parelleta passejant amb aquell curiós vehicle per fer-vos un fart de riure…de moment doncs us haureu de quedar amb les ganes…je, je, je…

La moto scooter que hem comprat és de 125 cc i de marca Freedom (= libertad, libertad, libertad: crit de guerra dels de Ciutadans i per extensió doncs podem pensar que també seria la marca preferida de l’insuperable per la dreta Jiménez Losantos).

La Freedom és una segona marca de la Honda però fabricada a la Xina (això ja no sé si li agradaria tant al Losantos!!!). I bé, sembla que després de 200 km ja han començat els problemes amb la puta Freedom: de moment balla el manillar, no sé si per culpa dels forats que hi ha a la carretera que va de casa a Puerto Viejo o si és per culpa del seu origen xinès. Esperem que la moto ens duri un bon temps, ens aguanti als dos i a les carreteres de la zona. Actualitzaré informació dels defectes de la Freedom.

Nota: Al comprar la moto i pagar al comptat ens van regalar un casc. L’altre l’he anat a comprar avui a Puerto Limón, a 65 Km de casa, 20 d’ells amb carretera plena de forats. La Freedom ha aguantat. LIBERTAD, LIBERTAD, LIBERTAD...

Etiquetas:

domingo, diciembre 24, 2006

BON NADAL - FELIZ NAVIDAD


BON I CALURÓS NADAL DES DEL CARIB!
FELIZ Y CALUROSA NAVIDAD DESDE EL CARIBE!

miércoles, diciembre 20, 2006

Compra de vehicle



Necessitem urgentment comprar un vehicle per poder-nos moure. La nostra casa es troba a uns 4 km de Puerto Viejo, i una mica de vida social i compres bàsiques també hem de fer. Així que hem estat a San José per sondejar com està el mercat de segona mà de furgones pick-ups, quads i motos.

Ideal seria una furgona pick-up que ens servís tant per moure’ns com per traslladar materials per a la imminent construcció de l’hotelet i rehabilitació de la nostra casa. Sembla que els preus no són tan econòmics com esperàvem i ens tindrem que apanyar amb alguna cosa de menor entitat (=preu). Hem trobat aquesta original pick-up bike que ens podria servir per anar tirant durant els primers mesos, també hem vist un mini-quad de 90 cc on apretant-nos una mica hi cabem els dos. Cap dels dos som massa experts en vehicles a motor, així que acceptem comentaris i suggeriments dels lectors que segur esteu més informats en la matèria: pick-up bike o mini-quad? Què ens pot resultar més pràctic?

Compra de vehículo


Necesitamos urgentemente comprar un vehículo para podernos desplazar, nuestra casa se encuentra a unos 4 Km. de Puerto Viejo, y algo de vida social y compras básicas también tenemos que hacer. Así que hemos estado en San José para sondear como está el mercado de segunda mano de pick-ups, quads y motos.

Ideal sería un pick-up que nos sirva para movernos y también para trasladar materiales para inminente construcción del hotelillo y rehabilitación de nuestra casa. Parece que los precios no son tan económicos como esperábamos y nos tendremos que apañar con algo de menor entidad (léase precio). Hemos encontrado esta original pick-up bike que nos podría servir para ir pasando los primeros meses, también un mini-quad de 90 cc en el que apretándonos un poco cabemos los dos. Ninguno de nosotros dos somos expertos en vehículos a motor, así que aceptamos comentarios y sugerencias de los lectores que seguro estáis más puestos en la materia: ¿pick-up bike o mini-quad? ¿Qué puede resultarnos más práctico?

sábado, diciembre 16, 2006

Vida animal alrededor de la casa



No sé en que revista o libro he leído que Costa Rica tiene una extensión similar al estado norteamericano de Connecticut y mayor biodiversidad que Estados Unidos y Canadá juntos. Ya debe ser verdad esta afirmación y por eso mismo no nos debería sorprender toda la tropa de animalillos que hemos visto en estas dos semanas sólo desde la terraza de casa sin hacer grandes esfuerzos. Haciendo un poco de memoria recuerdo los siguientes:

1-Iguana: hay un par de ellas arriba del todo del árbol de la izquierda. Difíciles de ver pues se camuflan muy bien entre las ramas y están quietas como si fueran esculturas de cera.

2-Halcón: lo hemos visto 3 días, una vez mientras nosotros estábamos almorzando y él se paseaba por el jardín delante la puerta de entrada cazando lagartijas.

3-Tucanes: lo vimos el segundo día de estar aquí y ya aprendimos a reconocer su grito. Ahora los oímos cada día y hoy mismo hemos visto un grupo de media docena en los cacaos de la derecha.

4-Colibríes: cada día los vemos volando entre las plantas de flores rojas y amarillas justo debajo de la terraza. Muy difíciles de fotografiar, vuelan muy rápido de una flor a otra.

5-Perezoso: el primer día que estábamos por aquí ya vimos una perezosa con su cría a cuestas en los cacaos. Nos dio mucha ilusión. Hemos visto más en los guarumos (árboles) del terreno vecino.

6-Mono congo: Estos son los reyes de los árboles frente de casa y de los de todo el vecindario. De los 15 días que llevamos aquí se han paseado por casa 5 días.

7-Ardillas: Se ven muy frecuentemente en los cacaos y árboles de la izquierda.

8-Lagarto de cabeza roja: corren por el jardín.

9-Lagartos basiliscos: también por el jardín. Los basiliscos son los que tienen una cresta “punki” y corren apoyándose sobre las patas de atrás.

10-Lagartijas de todos los colores: en el jardín y paredes de la casa.

11-Luciérnagas: de noche nos iluminan el jardín.

12-Murciélagos: nuestros vecinos no muy deseados, de día los tenemos en una esquina de la terraza, de noche cazan mosquitos mientras nosotros los escuchamos con el detector de ultrasonidos Petterson bat-detector.

13-Guatusa: es una especie de conejo sin cola grande como un perro cocker. La vimos cruzar rápidamente por el jardín...detrás la seguían los cockers del vecino!

14-Pajarillo “tío caña” (no sabemos su nombre): es un pajarillo que hace un sonido similar a cuando rompes una caña seca...de aquí el nombre que le hemos puesto.

15- Zopilotes: son aves carroñeras, grises y negras, con aspecto siniestro y desagradable. Me recuerdan a ciertos políticos de cierto partido español que no creo que haga falta comentar. Los vemos volar arriba en el cielo (a los zopilotes, no a los políticos).

Hay un montón de animalillos que oímos pero que no sabemos aún cuales son. Poco a poco lo iremos aprendiendo, no se puede reconocer a toda la fauna local en sólo un par de semanas. Actualizaremos información animal próximamente.



Nota: También tenemos un elefante que nos regaló un amigo que estuvo el pasado verano en la India. Nos dijo que nos daría buena suerte, nos lo creímos y es por eso que nos lo hemos traído. Publico la foto porqué sé que piensa que me lo vendí en la fiesta de despedida de nuestro piso y vida en el Born. Y COMO VES, AQUÍ LO TENEMOS.


Etiquetas: , ,

Vida animal al voltant de la casa



No sé a quina revista o llibre he llegit que Costa Rica té una extensió similar a l’estat nord-americà de Connecticut i més biodiversitat que Estats Units i Canada junts. Ja deu ser veritat aquesta afirmació i per això no ens hauria de sorprendre tota la tropa de bestioles que hem vist en aquestes dues setmanes només des de la terrassa de casa sense fer grans esforços. Fent memòria recordo els següents:

1-Iguana: n’hi ha un parell dalt de tot de l’arbre de l’esquerra. Difícils de veure doncs es camuflen molt bé entre les branques i estan quietes com si fossin escultures de cera.

2-Falcó: l’hem vist 3 dies, un d’ells mentre estàvem nosaltres dinant i ell passejava pel jardí davant la porta de l’entrada caçant sargantanes.

3-Tucans: el vem veure el segon dia d’estar aquí i vem aprendre el crit que fa. Ara els sentim cada dia i avui n’hem vist un grup de mitja dotzena en els cacaus de la dreta.

4-Colibrís: cada dia els veiem volant entre les plantes amb flors vermelles i grogues just sota la terrassa. Molt difícils de fotografiar, volen molt ràpid d’una flor a una altra.

5-Perezoso: el primer dia que estàvem aquí en vem veure una amb una cria en els cacaus. Ens va fer molta il·lusió. N’hem vist més en els guarumos (arbres) del terreny veí.

6-Mono congo: Aquests són els reis dels arbres de davant de casa i dels arbres dels terrenys veïns. Dels 15 dies que portem aquí s’han passejat a la vista 5 dies.

7-Esquirols: Es veuen bastant sovint als cacaus i als arbres del costat esquerra.

8-Llangardaix de cap vermell: corrent pel jardí

9-Llangardaix basiliscos: també pel jardí. Els basiliscos són els que tenen una cresta “punki” i corren només sobre les potes de darrera.

10-Sargantanes de tots colors : al jardí i a les parets de la terrassa

11-Cuques de llum: de nit pel jardí.

12-Rat-penats: veïns no massa desitjats, de dia els tenim a una cantonada de la terrassa, de nit cacen mosquits just davant nostre mentre els escoltem amb el detector d’ultrasons petterson bat-detector.

13-Guatusa: és una espècie de conill sense cua gros com un gos cocker. La vem veure creuar ràpidament el jardí...darrera seu hi corrien els cockers del veí!

14-Ocell “tio canya” (no sabem el nom): és un ocellet molt petit que fa un soroll similar a quan trenques una canya seca...d’aquí el nom que li hem posat.

15- Zoppilotes: són unes aus carronyeres, grises i negres, amb aspecte sinistre i desagradable. Em recorden a certs polítics de cert partit espanyol que no crec que faci falta comentar. Els veiem volar ben amunt en el cel (els zopilotes, no els polítics)

Hi ha una pila d’animalets que sentim però que no sabem encara quins són. Poc a poc ho anirem aprenent, no es pot reconèixer tota la fauna local en només un parell de setmanetes. Properament actualitzarem informació animal.


Nota: També tenim un elefant que ens va regalar un amic que va anar a la India. Ens va dir que ens donaria bona sort, ens ho vem creure i és per això ens l’hem portat. Publico la foto perquè sé que es pensa que me’l vaig vendre a la festa de comiat del nostre pis i vida del Born. Y COMO VES, AQUÍ LO TENEMOS.

Etiquetas: ,

Pepe Gotera i Otilia



Ja fa més d’una setmana que estem a Playa Chiquita i sembla que el nostre nou entorn ens està tractant bé. Poc a poc anem acostumant el cos a les diferències de temperatura, humitat, pluja, menjar i hores de llum. No hi ha hagut un dia que ens haguem despertat més tard de les 7.30 ni una nit que haguem anat a dormir passades les 11. I no és per culpa del jet lag sinó perquè aquí es funciona bastant amb l’horari solar: a les 6 del matí ja hi ha llum i a les 6 de la tarda ja és negra nit, sempre i durant tot l’any.

Aquests primers dies ens hem dedicat a netejar la part de la casa on viurem, la planta de dalt. Varem començar per la nostra habitació i lavabo, la cuina, el hall i la terrassa. Ho hem escombrat ja tot diverses vegades, terres, parets i sostres. A alguns sostres no hi arribem doncs la casa és molt alta i nosaltres per molt que ens estirem no passem del metre setanta. També vem anar a comprar un matalàs i tot d’eines bàsiques per els “arreglos” urgents com ara panys, llums i mosquiteres. Hem aniquilat uns quants insectes que estaven molt ben acostumats a viure en aquest gran espai buit i mig abandonat. Poc a poc la casa va tornant a tenir vida humana, la vida animal no l’havia perdut mai, Costa Rica és així, hi ha molts animals petits i grans. Encara ens queda molt per fer. Ànims i ganes no ens en falten i que durin perquè ens queden encara forces setmanes per fer de Pepe Gotera y Otilia.

nota 1: “Propriedad Privada” escrit a la porta del jardí ja hi era abans de que arribéssim nosaltres. He de reconèixer que a mi m’hauria encantat escriure-ho així.

nota 2: Ens vem oblidar comprar una escala.

Pepe Gotera y Otilia



Ya hace más de una semana que estamos en Playa Chiquita y parece que nuestro nuevo entorno nos está tratando bien. Poco a poco vamos acostumbrando el cuerpo a las diferencias respecto a temperatura, humedad, lluvia, comida y horas de luz. No ha habido día que nos hayamos levantado después de las 7.30 ni noche que nos hayamos acostado pasadas la 11. Y no es por culpa del jet lag sino porque se funciona bastante con el horario solar: a las 6 de la mañana ya hay luz y a las 6 de la tarde ya es oscuro oscurísimo, siempre y durante todo el año.

Estos primeros días nos hemos dedicado a limpiar la parte de la casa donde viviremos, la planta de arriba. Empezamos por nuestra habitación y lavabo, la cocina, el hall y la terraza. Lo hemos barrido todo ya varias veces, suelos, paredes y techos. A algunos techos no llegamos pues la casa es muy alta y nosotros por mucho que nos estiremos no pasamos de metro setenta. También fuimos a comprar un colchón y herramientas básicas para los arreglos más urgentes como cerrojos, luces y mosquiteras. Hemos aniquilado unos cuantos insectos que estaban muy bien acostumbrados a vivir en este gran espacio vacío y medio abandonado. Poco a poco la casa vuelve a tener vida humana, la vida animal no la había perdido nunca, Costa Rica es así, tiene muchísimos animales pequeños y grandes. Aún nos queda mucho por hacer. Ánimos y ganas no nos faltan y que siga así porqué nos queda aún bastantes semanas para hacer de Pepe Gotera y Otilia.


Nota 1: “Propriedad Privada” escrito en la puerta del jardín ja estaba ahí antes de que llegásemos nosotros. Tengo que reconocer que a mi me habría encantado escribirlo así.

Nota 2: Nos olvidamos comprar una escalera.

Etiquetas: ,

martes, diciembre 12, 2006

YA ESTAMOS EN EL CARIBE!


(despues de unos meses retomo el blog ya desde el Caribe sur de Costa Rica)

La decisión de emigrar al Caribe fue fácil pero menos fácil ha sido todo el lío de cerrar el piso, acabar lo mejor posible las relaciones laborales y despedirse “temporalmente” de la vida social y familiar que tenemos en Barcelona y cercanías

Está claro que mejoraremos nuestra calidad de vida, quizás nos costará un tiempo adaptarnos y acostumbrarnos, pero a medio plazo estoy totalmente convencido de que en esta parte del mundo estaremos mucho mejor, disfrutaremos más de la naturaleza y viviremos con más calma y tranquilidad. Barcelona es una ciudad muy bonita pero tengo la sensación que se ha puesto demasiado exigente y ya hace tiempo que pienso que no me sale a cuenta vivir ahí.

Todo el mes de noviembre lo dedicamos a los preparativos para emigrar, empaquetando lo que nos queremos mandar a CR, tirando un montón de cosas que uno guarda y no sabe muy bien porqué, regalamos algunas cosas y vendimos otras. Como teníamos mucha ropa de invierno que ya no usaremos no se nos ocurrió nada más práctico que organizar una feria de venta de ropa de segunda mano, gran excusa para organizar una fiestecilla para invitar a “amigos y conocidos, pocos y escogidos” (expresión extraída de una canción de Miqui Puig). La fiestecilla la titulamos Garage Sale & Fashion Paella Festival y acabó siendo un gran fiestón de 12 horas, desde la una del mediodía hasta la una de la noche. Hubo de todo: venta de ropa, libros y cd’s a precios más que populares, bastante comida y más bebida. Lo planteamos como si fuera un festival, incluso con programación de dj’s, con su Carpa Dance, su zona de mercadillo y su zona de bebida y comida (nos pulimos rápidamente las paellas para 30 personas y del jamón sólo quedó el hueso!). Parece que triunfamos y todo el mundo se lo pasó muy bien, se bailó bastante, pasaron todos los vecinos a saludarnos y ninguno de ellos se quejó.

Han sido unos últimos días en Barcelona bastante intensos y emotivos, cada actividad que hacíamos sabíamos que era la última antes de empezar nueva vida caribeña, visitamos lugares y amigos que eran despedidas implícitas donde intentábamos no mencionar la palabra despedida. Agradecemos mucho las muestras de apoyo que hemos recibido por parte de todos los que nos quieren y con quien tenemos buena relación. Aguantamos bién, y finalmente sí que nos cayeron las lágrimas cuando la última noche nos dijimos adiós con Pietro, Sefora, Javier, Marc y Meri. Está bién, sentimientos a flor de piel...pero mucho mejor lo pasaremos cuando todos ellos vengan a visitarnos en nuestro nuevo hábitat y vean que sí, que hay posibilidades de iniciar una segunda vida y que incluso puede ser tan intensa o más que la hemos tenido en Barcelona. Os gustará a todos, ir planificando cuando quereis venir y sobretodo no vengais todos juntos que nos asustareis a los monos!

Etiquetas: ,

JA SOM AL CARIB!!!


(torno a començar el blog ja des del Carib Sur de Costa Rica)

La decisió d’emigrar cap el Carib va ser fàcil però menys fàcil ha sigut tot l’enrenou de tancar pis, acabar el millor possible les relacions laborals i despedir-se “temporalment” de la vida social i familiar que tenim a Barcelona i rodalíes.

Està clar que millorarem la nostra qualitat de vida, potser ens costarà un temps adaptar-nos i acostumar-nos, però a mig plaç estic totalment convençut de que en aquesta part del món estarem molt millor, difrutarem més de la natura i viurem amb més calma i tranquilitat. Barcelona és una ciutat molt maca però tinc la sensació que s’està posant massa exigent i ja fa temps que penso que no em sortia a compte viure allí.

Tot el mes de novembre el vem dedicar als preparatius per emigrar, empaquetant el què volem enviar-nos a CR, tirant una pila de coses que un guarda i no sap ben bé perquè, vem regalar algunes coses i en vem vendre unes altres. Com que teníem tot de roba d’hivern que ja no farem servir no se’ns va ocòrrer rès més pràctic que fer una fira de venda de roba de segona mà, gran excusa per organitzar una festeta per convidar a “amics i coneguts, pocs i escollits” (expressió extreta d’una cançó de Miqui Puig). La festeta la vem titular Garage Sale & Fashion Paella Festival i va acabar sent una gran festa de 12 hores de durada, des de la una del migdia fins a la una de la nit. Hi va haver de tot: venda de roba, llibres i cd’s a preus més que populars, força menjar per tothom i beguda a dojo. Ho vem plantejar com si fos un festival, amb una programació de dj’s i tot, amb la seva Carpa Dance, la seva zona de mercadillu i la zona de beguda i menjar (ens vem pulir ràpidament les paelles per 30 persones i del pernil només en va quedar l’os!) . Sembla que vem triunfar i tothom s’ho va passar molt bé, es va ballar força, van passar tots el veïns a saludar i cap d’ells es va queixar.

Han estat uns últims dies a Barcelona bastant intensos i emotius, cada activitat que feiem sabíem que era la última que feiem abans de començar nova vida caribenya, visites a llocs i amics que eren despedides implícites on intentavem no mencionar la despedida. Agraïm molt les mostres de suport que hem tingut per part de tothom que ens estima i amb qui tenim bona relació. Vem aguantar bé, i finalment sí que ens van caure les llàgrimes l’última nit al dir-nos adeu amb en Pietro, la Sefora, el Javier, en Marc i la Meri. Està bé, sentiments a flor de pell…però molt més bé ens ho passarem quant tots ells vinguin a visitar-nos al nostre nou habitat i vegin que sí, que hi ha possibilitats d’iniciar una segona vida i fins i tot pot ser tant intensa o més que la que hem tingut a Barcelona. Us agradarà a tots, aneu-vos planificant quan voleu venir i sobretot no vingueu tots junts, que ens espantarieu els monos!

Etiquetas: ,