martes, enero 23, 2007

Enginyeria (tropical) de camins


Per la present nota de premsa informo (sobretot als lectors de l’Ametlla) que m’estic dedicant a fer d’enginyer de caminets. Això vol dir que amb 3 metres cúbics de pedra fina, 3 metres cúbics de sorra/pedres, una pala, un carretó i un munt de troncs de cacau estic construint un caminet d’uns 60 metres que va des de la porta d’entrada al jardí fins a la porta de casa. Demano i exigeixo que es tingui en compte aquesta humil tasca d’enginyeria tropical pel proper sopar de Confraria del dia 31 de gener.

Ingeniería (tropical) de caminos


Por la presente nota de prensa informo (sobretodo a los lectores de l’Ametlla) que me estoy dedicando a la ingeniería de caminos. Esto quiere decir que con 3 metros cúbicos de piedra fina, 3 metros cúbicos de tierra/piedras, una pala, una carretilla y un montón de troncos de cacao estoy construyendo un caminito de 60 metros que va desde la puerta de entrada al jardín hasta la puerta de casa. Pido y exijo que se tenga en cuenta esta humilde tarea de ingeniería tropical en la próxima cena de Cofradía del día 31 de enero.

sábado, enero 20, 2007

Família i El principito


Avui hem esmorzat una mica tard, sobre les 8.30 i com sempre a la terrassa. Suc natural de mango amb llet, torrades amb embotit Casademunt (d’importació!) i formatge camembert, galetes i cafè en llet. Reconeg que he menjat millors camembert que el d’avui, però és que el vem comprar al veure que era producció tica (=costarricense) i sobrtetot perquè la seva marca comercial era El Principito. Ens va semblar ben divertit l’us de la imatge d’un llibre tan famós per vendre formatges camembert. El marqueting per aquí és així.

I com que el marqueting per aquí és així també vem comprar per la seva marca les galetes la Familia. No perquè em vingués de gust menjar galetes (perquè gairebé mai en menjo) sino per poder comentar al botiguer del barri Cris (ianqui d’Oregon i ben maco) que les mateixes es podrien vendre molt bé en el seu pais entre el votants fonamentalistes cristians que van fer possible la reelecció del criminal internacional Bush, l’amic del Josemari. Li va encantar la broma i tot seguit va imitar al Bush com si anunciés la marca.

D’aqui uns dies anem de visita a Barcelona i al Pais Basc així que hem decidit portar com a suvenir alguns paquets de galetes Familia, pels Martinovich, residents a Hendaia que fa uns mesos van tenir un nen que encara no hem vist i per a una altra parella que sembla que s’uniran “eclesiàsticament” en breu, no sabem si a Granada o a l’Ametlla. A ell dubto que el deixin entrar a l’església...o sí.

Familia y El Principito


Hoy hemos desayunado un poco tarde, sobre las 8.30 y como siempre en la terraza. Jugo natural de mango con leche, tostadas con salchichón Casademunt (de importación!) y queso camenbert, galletas y café con leche. Reconozco que he comido mejores camembert que éste, pero es que lo compramos al ver que era producción tica (=costarricense) y sobretodo porqué su marca comercial era El Principito. Nos pareció bien divertido el uso de la imagen de un librito tan famoso para vender quesos camembert. El marqueting por aquí es así.

Y como el marqueting por aquí es así también compramos por su marca las galletas Familia. No porqué me apeteciera comer galletas (porqué casi nunca como) sino para poder comentarle al tendero del barrio Cris (gringo de Oregon y bien majote) que tales galletas podrían venderse muy bien en su país entre los votantes fundamentalistas cristianos que hicieron posible la reelección del criminal internacional Bush, el amigo de Josemari. Le encantó la broma e imitó a Bush como si anunciara la marca.

Dentro de unos días vamos de visita a Barcelona y al País Vasco así que hemos decidido llevar como suvenir algunos paquetitos de galletas Familia, para los Martinovich, residentes en Hendaia que hace unos meses tuvieron un niño que aún no hemos visto y para otra pareja que parece se van a unir “eclesiásticamente” en breve, no sabemos si en Granada o en L’Ametlla. A él dudo que le dejen entrar en la iglesia...o sí.

jueves, enero 18, 2007

Pavos Reales

Recuerdo que de pequeño veía una pareja de pavos reales en las propiedades de la Sra. Heger, alemana residente en mi pueblo y con buena reputación popular que no pepera. Miraba a través de la valla en las propiedades de la Sra. Heger buscando sus pavos reales y me emocionaba al verlos.

Así que como por aquí tenemos que cuidar un jardín lleno de árboles, plantas y casi tan grande como la finca de la Sra. Heger, hemos decidido criar también una pareja de pavos reales en casa. Se van a llamar Felipe y Leticia, en honor a los herederos del trono del Reino de España, lugar en el que están (les guste o no) la mayoría de los lectores de este blog (y nosotros no...).

Felipe o Leticia serán descendientes de la pareja de pavos reales presentes en la foto que actualmente viven en los jardines de Cacao Trails.

Al individuo pavo o pava real que nos den en Cacao Trails deberemos buscarle pareja nacido de otro “matrimonio real” para evitar futuros problemas de consanguinidad, pues queremos que los pavos reales que reinen en nuestro jardín tengan una buena y saludable descendencia.

Ya sabemos donde vamos a construir la residencia de los pavos reales: estará detrás de nuestra casita, en un trozo del jardín más selvático, justo encima del pozo séptico haremos construir la Casa Real, lugar en el que habitarán de noche Felipe y Leticia. De día les dejaremos pasear entre las plantas para que busquen sus ricos gusanillos y saltamontes. Alimentación sana, bionatural y orgánica para la realeza.

Espero que los clientes del hotel no se me acerquen demasiado a nuestros pavos reales, ni les asusten y menos que les den comida. Imagino que tendremos que informar con un buen cartel en español e ingles: Do not feed Felipe & Leticia.

Este fin de semana tenemos reunión con el arquitecto, Adrián, y le tendremos que poner al corriente de las ampliaciones para el proyecto: una Casa Real de diseño caribeño. Durante el fin de semana tengo también que mandar email a Max para comentar el tema del cartel real, Do not feed the pavos reales o algo similar con un real y magnífico grafismo.

Nota: Alguien sabe si es el pavo real el que tiene la majestuosa corona ¿o es la pava? ¿Felipe o Leticia?

"Pavus" Reials

Recordo que de petit veia una parella de “pavus reials”* a les propietats de la Sra. Heger, alemana resident en el meu poble, amb bona reputació popular que no pepera. Mirava a través de la tanca de la propietat de la Sra. Heger buscant els “pavus reiales” i m’emocionava quan els veia.

Així que com per aquí tenim que cuidar un jardí plè d’arbres i plantes i gairebé tan gran com la finca de la Sra. Heger, hem decidit criar també una parella de “pavus reials” a casa. Els direm Felipe i Leticia, en honor als hereus de la trona del Reino de España, lloc en el que esteu (us agradi o no) la majoria dels lectors d’aquest blog (i nosaltres no…).

En Felipe o la Leticia seran els descendents de la parella de “pavus reials” presents a la foto que acompanya aquest text i actualment viuen en els jardins de Cacao Trails, prop de Cahuita.

A l’individu mascle o femella que ens donin a Cacao Trails li haurem de buscar una parella nascuda d’un altre “matrimoni reial” per evitar futurs problemes de consanguinitat doncs volem que els pavus reials que regnin en el nostre jardí tinguin una bona i saludable descendència.

Ja sabem també on construirem la residència dels pavus reials: estarà just darrera de la nostra caseta, en un troç del jardí més selvàtic, sobre el pou sèptic, allí hi farem construir la Casa Reial, lloc on passaran les nits en Felipe i la Leticia. De dia els deixarem lliures passejant entre les plantes perquè es busquin el jalar a base de nutritius cucs o escarabats. Alimentació sana, bionatural i orgànica per la reialesa.

Espero que els clients del futur hotel no se m’acostin massa als nostres pavus reials, ni que me’ls espantin i menys que els donin menjar. Imagino que haurem d’informar amb un bon cartell en espanyol i un altre en anglès: Do not feed Felipe & Leticia.

Aquest cap de setmana tenim reunió amb l’arquitecte, Adrián, i l’haurem de posar al corrent sobre aquesta nova ampliació per l’avant-projecte arquitectònic: una Casa Reial de disseny caribeny. Durant el fi de setmana també hauré d’enviar email al Max per comentar-li això del cartell informatiu, Do not feed the pavos reales o alguna cosa similar amb un bon disseny i grafisme.

Nota: Algú dels lector/es sap si el mascle és el que té la majestuosa corona? O és la femella? En Felipe o la Leticia?


*Em sembla que en diem gall d’indi en català, si us plau alguna persona amb cultura com el Frederic, en Marc, en More o l’Anton que m’ho confirmi. Gràcies. Tot i que la gràcia està en dir-ho en castella: el pavo real.

jueves, enero 11, 2007

G.H. Animal: Guatusas



Una anterior propietària d’aquesta casa l’anomenava La Casa de las Guatusas ja que molt sovint veia i escoltava guatusas passejant i menjant pel terreny.

La guatusa (Dasyprocta punctata) és un dels mamífers terrestres que més fàcilment es veu pels boscos ticos. Medeix uns 40 cm. d’alt per uns 60 de llarg, i recorda un petit cérvol per les seves potes i maneres de caminar tot i que té la cara d’una rata-nutria. És activa de dia, principalment a primera hora del matí i cap al vespre, moments en els que surt a menjar fruits del bosc, llavors i alguns petits insectes. Cada parella necessita unes 2 hectàrees per alimentar-se, tenen hàbit sedentari però si el jalar escasseja es fan els seus tours en busca de millors zones.

Sembla doncs que tenim una família de guatusas afincades prop de casa i el dia 24 de desembre sobre les cinc de la tarda vem estar observant com es fotien els zapotes (fruit) de l’arbre just darrera de la nostra habitació. Hi havia quatre exemplars i van estar allí celebrant la seva particular nit de Nadal una bona estona sense saber que les estàvem espiant, fotografiant i filmant. Així que a falta de tele per poder veure les salvatjades de programes del cor aquí ens distraiem experimentant en directe el Gran Hermano Animal.

Etiquetas: ,

G.H. Animal: Guatusas



La antigua propietaria de esta casa la llamaba La Casa de las Guatusas ya que muy frecuentemente veía y oía a las guatusas paseando y comiendo por el lote.

La guatusa (Dasyprocta punctata) es uno de los mamíferos terrestres que más fácilmente se ve por los bosques ticos. Mide unos 40 cm. de alto por unos 60 de largo, y recuerda a un pequeño cervatillo por sus patas y forma de andar aunque con cara de rata-nutria. Es activa de día, principalmente a primera hora de la mañana y última de la tarde, cuando sale a comer frutos del bosque, semillas y algunos insectos. Cada pareja necesita unas 2 hectáreas para alimentarse, tienen hábito sedentario aunque cuando el papeo escasea se hacen sus largas caminatas en busca de mejores zonas.

Parece que tenemos una familia de guatusas afincadas cerca de casa y el día 24 de diciembre sobre las cinco de la tarde estuvimos observando como se zampaban los zapotes (fruto) del árbol justo atrás de nuestra habitación. Había cuatro ejemplares y estuvieron ahí celebrando su particular Noche Buena un buen rato sin saber que las estábamos espiando, fotografiando y filmando. Así que a falta de tele para poder ver las salvajadas de programas del corazón-corazón aquí para distraernos aquí experimentamos en directo el Gran Hermano Animal.

Etiquetas: ,

lunes, enero 08, 2007

El pintor y la modelo



Bajo este título sacado de una canción del grupo malagueño de finales de los 80 Danza Invisible (si me equivoco que Miqui me corrija por favor), os informo que estas últimas dos semanas nos hemos dedicado a arreglar maderas varias de la casa… que haylas y muchas!

Empezamos arreglando una maravillosa tumbona de madera, continuamos con una mesita que utilizamos para comer y estamos acabando la parte delantera de la barandilla de nuestra casita caribeña. Así que ahí me podéis ver lijadora en mano, marca De Walt, y sudando la gota gorda (con un mínimo de movimiento en el Caribe se suda). Después de lijar, aplíquese sellador, vuélvase a lijar a mano y finalmente barnícese todo todito antes de clavar las traviesas que previamente se han desmontado para lijar y barnizar mejor.

Sirva pues esta foto como prueba para contradecir el comentario “nunca has clavado un clavo” dicho en tono jocoso cada último jueves de mes en la Cofradía Gastronómica Pastís de Xocolata de L’Ametlla del Vallès.

Mientras el pintor pinta, la modelo diseña bolsitos a partir de cocos para regalar a sus amigas: está claro que en el Caribe también hay clases…

Próximamente publicaré fotos de los resultados finales conseguidos por este pintor y la modelo para vuestro goce o disfrute y vuestras críticas o alabanzas. De todas formas deberéis venir a visitarnos para comprobar si los resultados madereros son presentables o más bien todo lo contrario pues en las fotos nunca se ven perfectamente los detalles finales.

Etiquetas:

El pintor i la model



Sota aquest títol extret d’una cançó del grup malagueny de finals dels 80 Danza Invisible (si m’equivoco que en Miqui em corregeixi si us plau), us informo que les dues últimes setmanes ens hem dedicat a arreglar fustes diverses de la casa…que n’hi ha i forces!!!

Vem començar arreglant una meravellosa tumbona de fusta, vem continuar amb una tauleta que fem servir per dinar i estem acabant la part davantera de la barana de la nostra caseta caribenya. Així que aquí em podeu veure polidora en mà, marca De Walt, i suant la gota gorda (amb un mínim de moviment al Carib es sua). Després de passar-hi el paper de vidre, aplica-hi sellador, torna-ho a polir a ma i finalment vernissa-ho tot tot tot abans de clavar les travesseres que prèviament has hagut de desmuntar per lijar i vernissar millor.

Serveixi doncs aquesta foto com a prova per a contradir el comentari “mai has clavat un clau” dit en to de broma cada últim dijous de mes a la Confraria Pastís de Xocolata de L’Ametlla del Vallès.

Mentre el pintor pinta, la model dissenya bolsos a partir de cocos per regalar a les seves amigues: està clar que en el Carib també hi ha classes...

Properament publicaré fotos dels resultats finals aconseguits per aquest pintor i la model perquè gaudiu i disfruteu, o perquè critiqueu i lloeu. De totes maneres haureu de venir a visitar-nos per comprovar si els resultats de fusteria són presentables o més aviat tot el contrari doncs a les fotos mai es veuen bé els detalls finals.